Få medlemskort

Med PlusKort har du adgang til masser af rabatter. Du får automatisk adgang til PlusKort, når du er medlem af én af de fagforeninger, der er med i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S (tidligere LO Plus A/S). Se oversigten over fagforeningerne her.

Pluskortet er personligt og indeholder dine faglige medlemsdata. Ud over at indeholde dine medlemsinformationer giver kortet dig også adgang til en lang række rabatter og fordele.

Har du mistet dit PlusKort, kan du altid få det på din smartphone med PlusKort app'en. Læs mere nedenfor.

PlusKort - Altid ved hånden

Hent dit medlemskort til mobilen

Med PlusKort app’en på din mobil, har du altid dit PlusKort lige ved hånden, overblikket over alle rabataftaler nær dig samt info om nye rabatter og spændende events. 

Med app’en kan du tilmed finde informationer om alt fra lokalafdelinger til medlemsservice vedrørende dit fagforeningsmedlemskab.

Læser du dette på din smartphone, kan du hente app'en her

Tast dit mobilnummer i feltet nedenfor så modtager du et link til download af app'en.

PlusGuldkort - Rabat- og betalingskort i ét

PlusGuldkort er et kombineret medlems-, rabat- og betalingskort.

PlusGuldkort er både et rabatkort - men også et Mastercard, som er godt at have ved hånden, når du handler. Både i Danmark og i udlandet.

Det koster ikke noget at få kortet. Og du skal ikke betale et årligt gebyr for at have kortet.

I op til 52 dage koster det også 0 kr. i renter at bruge den kredit, du får med kortet. Du bestemmer selv, om du vil betale din saldo ud hver måned, eller om du vil betale dine køb tilbage over længere tid.

Priseksempel:

Samlet kreditbeløb på 10.000 kr. med fast debitorrente på 18,39 %. Kreditten afdrages ikke og har ingen fast løbetid, idet den er gældende indtil videre. Hvis 12 mdr. løbetid, 100 % udnyttelse i løbetiden, så udgør de samlede omkostninger (renter)  1.598 kr., ÅOP udgør 17,11% og det samlede tilbagebetalte beløb udgør 11.598 kr.

Der tages i beregningen ikke højde for, at der hver måned skal indbetales et mindste beløb. I beregningen er kreditten rentefri i 22 dage.  Der er 14 dages fortrydelsesret på kreditaftalen.

Læs mere om PlusGuldkort her

Har du mistet dit PlusGuldkort, så ring og få det spærret på 33 42 37 10.

Du kan logge ind i PlusGuldkort netbanken her

Medlemskortbetingelser

PLUSKORT – BETINGELSER

I det følgende beskrives rammerne og betingelserne for Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S ved brug af PlusKort med enten det fysisk medlemskort eller det mobile medlemskort, der er en del af PlusKort app’en til mobiltelefoner (smartphones). Hvis du har spørgsmål hertil, eller til PlusKort i almindelighed, er du velkommen til at kontakte kundeservice (se afsnit 13).

I det følgende kaldes det fysiske medlemskort og det mobile medlemskort for "Medlemskortet".

Brug af Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S ved PlusGuldkort er underlagt supplerende betingelser, som du har modtaget og accepteret i forbindelse med, at du fik PlusGuldkort.

1. OM PLUSKORT

1.1 Fordelsordningen

PlusKort er en fordelsordning, der er etableret af Fagbevægelsens Hovedorganisation (FH) og forskellige fagforeninger under FH. I afsnit 14 kan du finde en liste over de fagforeninger, der i øjeblikket er med i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S. 

PlusKort bliver løbende udviklet og udbygget med nye leverandører og muligheder. På www.pluskort.dk kan du få et fuldt overblik over alle leverandører og muligheder.

1.2 Administrationen

PlusKort administreres af Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S og kontrolleres af FH og fagforeningerne i fællesskab. Fagbevæ-gelsens Fordelsprogram A/S' fornemmeste formål er at sørge for, at PlusKort til stadighed udvikles og vedligeholdes til alle medlemmers bedste.

Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S er selvfinansierende og får sine indtægter blandt andet gennem provision og anden betaling fra de leverandører, der er med i ordningen. Det vil f.eks. sige, at når du gør brug af et tilbud fra en leverandør, vil Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S også tjene et beløb derved. Dette er nødvendigt for at dække omkostningerne til at drive, administrere og udvikle fordelene i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S. 

2. BETINGELSER: MEDLEMSKAB OG PLUSKORT

For at kunne gøre brug af PlusKort skal du have et gyldigt medlemskab til din fagforening.

3. HVAD KOSTER DET AT HAVE ADGANG TIL PLUSKORT? 

Din adgang til PlusKort følger automatisk med dit fagforeningsmedlemskab og koster derfor ikke noget.

4. HVORDAN BRUGER JEG MEDLEMSKORTET?

For at kunne modtage en rabat eller gøre brug af en anden fordel, skal du dokumentere dit medlemskab af din fagforening. Af-hængigt af leverandøren kan det ske ved, at du viser dit Medlemskort (enten det fysiske eller på skærmen af din mobiltelefon) til leverandøren, kører dit fysiske medlemskort gennem en kortlæser, betaler med PlusGuldkort hos udvalgte leverandører, lader leverandøren scanne kortnummeret eller streg-/QR-koden, oplyser en rabatkode eller blot ved, at du oplyser dit kortnummer, CPR.nr. eller anden oplysning til identifikation af dig. Dette er nødvendigt for, at leverandøren kan få bekræftet, at du er berettiget til at gøre brug af fordelene.

Leverandøren har ret til at kræve, at du viser anden billedlegitimation for at sikre, at Medlemskortet tilhører dig.

Du må ikke bruge PlusKort i kombination med rabat-, bonus- eller pointaftaler gennem andre klubber eller foreninger, som butikken også har aftaler med, for at opnå rabat, bonus eller point i tillæg til rabatter eller bonus opnået gennem PlusKort. 

Hvis du har forhandlet om prisen, kan du kun få PlusKort rabat, hvis du i forvejen har oplyst, at du vil have dette. Dette gælder også, hvis du får tilbud på udførelse af et stykke arbejde udført af en håndværker, autoværksted eller lignende.

Butikkerne bestemmer selv, om de vil sælge gavekort med PlusKort rabat. 

5. PERSONLIGT MEDLEMSKORT

Dit Medlemskort er personligt og må ikke bruges af andre end dig.

6. GYLDIGHED

Dit Medlemskort gælder, indtil det erstattes af et nyt Medlemskort (enten et nyt fysisk medlemskort eller en opdatering af din PlusKort app), eller du ophører som medlem af din fagforening. Er dit Medlemskort blevet ugyldigt, kan det ikke længere bruges til at opnå fordele i PlusKort, og det spærres.

7. HVIS JEG MISTER MIT KORT

Hvis du mister dit fysiske Medlemskort, bør du hurtigst muligt kontakte din fagforening eller PlusKorts kundeservice (se afsnit 14) for at få udstedt et nyt kort og få annulleret dit gamle kort. 

8. SPÆRRING AF MEDLEMSKORTET

Du kan til enhver tid få dit Medlemskort spærret i forhold til PlusKort ved at henvende dig til PlusKorts kundeservice (se afsnit 14). Herefter vil dit Medlemskort ikke kunne bruges til PlusKort, medmindre du igen får det aktiveret. 

9. FORHOLDET TIL LEVERANDØREN

Hverken din fagforening eller Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S er part i aftaler mellem dig og leverandører. Er der f.eks. fejl, mangler, forsinkelse eller andet ved de varer eller tjenesteydelser du har købt, skal du henvende dig direkte til den pågældende leverandør. 

10. VED OPHØR AF MEDLEMSSKABET ELLER SKIFT AF FAGFORENING

Når du ophører med at være medlem af en fagforening, bliver dit Medlemskort automatisk spærret og gjort inaktivt. Det betyder, at du ikke længere kan få rabatter og fordele hos leverandørerne i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S. 

Hvis du har indgået såkaldte løbende aftaler på PlusKort-vilkår, f.eks. om forsikring, telefoni, bank m.v., skal leverandørerne opsige disse aftaler eller de særlige PlusKort-vilkår. Opsigelsen sker med det varsel, der fremgår af leverandørens aftalevilkår. 

Hvis du blot har skiftet til en anden fagforening, der er med i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S, skal du huske at oplyse dette til de leverandører, som du har indgået løbende aftaler med. Derudover vil dit aftaleforhold med leverandørerne ikke blive påvirket af, at du skifter fagforening.

11. ÆNDRING I LEVERANDØRKREDSEN

Antallet og typen af leverandører i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S ændrer over tid. Ændringer i leverandørkredsen kan inde-bære, at nogle leverandører vil skulle opsige deres løbende aftaleforhold med dig, enten helt eller delvist. Opsigelsen sker med det varsel, der fremgår af leverandørens aftalevilkår.

12. ÆNDRING AF DISSE VILKÅR

Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår uden varsel. Ændrede betingelser vil blive bekendtgjort på www.pluskort.dk

De til enhver tid gældende vilkår findes på www.pluskort.dk. Du kan også henvende dig til din fagforening og få udleveret dem.

13. KUNDESERVICE

Har du spørgsmål til PlusKort m.v., kan du kontakte kundeservice på telefon 70 10 20 60 eller info@pluskort.dk.

14. DELTAGENDE FAGFORENINGER

Følgende fagforeninger er med i Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S pr. 12. september 2019:

  • 3F - Fagligt Fælles Forbund
  • Blik- og Rørarbejderforbundet i Danmark
  • Dansk Artist Forbund
  • Dansk El-forbund
  • Serviceforbundet
  • Dansk Metal
  • FOA
  • Fødevareforbundet NNF
  • Hærens Konstabel- og Korporalforening
  • Malerforbundet i Danmark
  • Socialpædagogernes Landsforbund
  • Spillerforeningen
  • Teknisk Landsforbund

15. BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Dit brug af Medlemskortet indebærer, at Fagbevægelsens Fordelsprogram A/S behandler, herunder registrerer og opbevarer, personoplysninger om dig. 

Du kan læse mere om Fagbevægelsens Fordelsprograms behandling af dine personoplysninger i Fagbevægelsens Fordelsprograms’ privatlivs- og cookiepolitik. Politikken er tilgængelig på vores hjemmeside www.pluskort.dk, og i tilfælde af, du ønsker at modtage en fysisk udgave af politikken, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 70 10 20 60 eller info@pluskort.dk.

Opdateret 12. september 2019

Ofte stillede spørgsmål om PlusKort rabatordningen

Nedenfor kan du få svar på en række spørgsmål omkring PlusKort og brugen af kortet og rabataftalerne.

PlusKort fås i 3 varianter:

PlusKort

Et fysisk plastikkort, som du viser i butikkerne og får rabat.

PlusKort på mobilen:

Et digitalt medlemskort i en App til din smartphone, som du ligesom det fysiske plastikkort viser i butikkerne og får rabat.

Har du spørgsmål specifikt om PlusKort i app'en, så læs mere her.

Du kan hente App'en på din telefon. Søg efter "PlusKort", der hvor du plejer at hente dine app's. Eller send en sms med teksten "KORT" til 1999, så modtager du et link til download.

PlusGuldkort:

Et Mastercard, som du kan vise i butikkerne og få rabat, eller betale med i et stort udvalg af butikkerne og få automatisk rabat. Søg om PlusGuldkort her.

Har du spørgsmål specifikt om PlusGuldkort, så læs mere her.

Nedenstående spørgsmål og svar drejer sig om PlusKort generelt.

1. Hvad kan jeg bruge mit PlusKort til?

Dit PlusKort er først og fremmest et personligt medlemskort, der kan anvendes i forbindelse med kontakt til dit forbund. Derudover er det et fordels- og rabatkort, som du kan bruge hos de mange samarbejdspartnere i PlusKort. Disse partnere giver - ved forevisning af kortet - bestemte rabatter eller tilbud.

2. Hvordan bruger jeg mit PlusKort?

Dit PlusKort fungerer, som udgangspunkt, som et ”showkort” og skal blot vises i butikken eller ved at oplyse kortnummer via telefonen/pc’en. Herefter får du automatisk adgang til diverse fordele og rabatter, så længe du har et gyldigt medlemskort med et aktivt medlemsnummer. Samarbejdspartnerne har ret til at kræve, at du viser billedlegitimation for at sikre, at medlemskortet tilhører dig. Dit medlemskort er personligt og må ikke bruges af andre end dig.

3. Må jeg kombinere PlusKort rabat og andre rabatter?

Hvis du er medlem af en anden klub eller forening, som butikken også har aftale om rabat med, må du ikke kombinere disse for at få yderligere rabat, bonus eller point.

4. Kan jeg indhente tilbud og/eller forhandle om prisen og få PlusKort rabat?

Hvis du har forhandlet om prisen, kan du kun få PlusKort rabat, hvis du i forvejen har oplyst, at du vil have dette. Dette gælder også, hvis du får tilbud på udførelse af et stykke arbejde udført af en håndværker, autoværksted eller lignende.

5. Kan jeg få rabat på gavekort?

Butikkerne bestemmer selv, om de vil sælge gavekort med PlusKort rabat.

6. Hvornår er mit PlusKort gyldigt?

For at kunne gøre brug af dit PlusKort, skal du have et gyldigt medlemskab til dit forbund.

7. Hvad koster det at have adgang til PlusKort?

Din adgang til PlusKorts fordele og rabatter følger automatisk med dit forbundsmedlemskab, og koster derfor ikke noget.

8. Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål til selve mit forbundsmedlemskab eller medlemskort?

Du skal henvende dig til dit forbund eller hos din lokale forbundsafdeling.

9. Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg har spørgsmål eller reklamationer/klager til en aftale eller et køb, jeg har foretaget hos en partner?

Du skal henvende dig direkte til den pågældende partner, da det er hos den, aftalen eller købet er indgået.

10. Mit PlusKort virker ikke, hvorfor ikke?

Dit PlusKort kan være spærret, fordi du har ønsket ikke at gøre brug af tilbuds- og rabatordningen. Du kan tilmelde dig PlusKort ordningen igen og få et nyt kort ved at henvende dig til PlusKort Kundeservice.

11. Hvordan bliver mine private personoplysninger behandlet?

Når du bruger dit medlemskort over for en samarbejdspartner, vil samarbejdspartneren alene kunne få bekræftet, om dit medlemskort er aktivt eller inaktivt. Ingen andre oplysninger vil blive udvekslet mellem en samarbejdspartner og dit forbund. Dit forbund vil således ikke kunne se, hvorledes og hos hvilke samarbejdspartnere, du bruger dit PlusKort.

Betingelserne for behandlingen af de personoplysninger du opgiver, når du tilmelder dig nyhedsbreve fra PlusKort og information fra samarbejdspartnere, kan du læse nærmere om under behandling af personoplysninger.

12. Hvordan får jeg en opdateret liste over partnere, forbund samt tilbud og rabatter?

Hvis du ikke har adgang til Internettet jævnligt, kan du eventuelt henvende dig personligt eller telefonisk til dit forbund. Her kan du få udleveret et print af de pågældende lister, eller få tilsendt en kopi enten med post eller via mail. Hos nogle forbund er der derudover mulighed for at låne en computer til fremskaffelse af de ønskede oplysninger.

www.pluskort.dk finder du opdaterede lister over partnere, forbund samt tilbud og rabatter.

13. Hvad gør jeg, hvis jeg har mistet mit kort?

Mister du dit PlusKort, skal du kontakte dit forbund eller PlusKort kundeservice. Så bliver dit gamle kort spærret, og der bliver udstedt et nyt til kort til dig.

Mister du dit PlusGuldkort, skal du spærre det hos PlusGuldkort Medlemsservice på telefon 33 42 37 10.

14. Der er fejl på mit PlusKort - hvad gør jeg?

Så beder vi dig kontakte PlusKort kundeservice. Vi vil sørge for, at fejlen bliver rettet, og du får udstedt et nyt kort.

15. Jeg har ubesvarede spørgsmål til PlusGuldkort

Har du flere spørgsmål, der konkret drejer sig om PlusGuldkort, så kan du finde flere spørgsmål og svar her.

Ofte stillede spørgsmål om PlusKort app'en

1. Hvordan får man app’en?

App’en kan hentes i de respektive app-stores. Søg på ”PlusKort” og den kommer frem. Eller send en sms med teksten KORT til 1999, så får man et link i en sms.

2. Hvilke telefoner virker app’en til?

App’en er udviklet, så den virker på telefoner med følgende styresystemer:

• iOS 7 og opefter

• Android 4.0.3 og opefter

3. Hvorfor findes app’en ikke til min telefon?

Der findes jo desværre rigtig mange telefoner og styresystemer på markedet, og vi har valgt at udvikle den, så den rammer de mest udbredte telefoner og styresystemer i Danmark, nemlig iOS og Android.

Du har altid mulighed for at bruge den mobile udgave af pluskort.dk hjemmesiden på din telefon – m.pluskort.dk. Her får du nem adgang til alle rabataftalerne.

4. Hvorfor skal jeg logge ind med NemID første gang?

Dit medlemskab til din fagforening er en fortrolig oplysning, og du skal derfor logge ind med NemID første gang.

5. Mit NemID virker ikke – hvem skal jeg kontakte?

Har du mistet dit nøglekort eller glemt din adgangskode – eller har du andre problemer med NemID, så kan du få svar på oftest stillede spørgsmål på www.nemid.nu.

6. Hvad sker der, hvis jeg glemmer min PIN-kode?

Har du glemt din PIN-kode og/eller indtastet den forkert for mange gange, skal du logge ind på ny med NemID.

7. Jeg har allerede et fysisk medlemskort – hvad skal jeg gøre med det?

Det fysiske medlemskort er stadigvæk gyldigt og er ikke blevet lukket. Har du hentet dit mobile medlemskort, behøver du ikke længere det fysiske kort, og du bestemmer selv, om du vil smide kortet ud eller gemme det derhjemme.

8. Hvorfor er der en QR-kode på medlemskortet?

QR-koden på det mobile medlemskort indeholder information om, hvilken fagforening du er medlem af samt dit medlemsnummer til fagforeningen.

9. Hvad sker der, hvis jeg melder mig ud at min fagforening?

Melder du dig ud af din fagforening, kan du ikke længere logge ind i app’en. Dit medlemskort bliver ligeledes lukket. Du har dermed heller ikke længere adgang til PlusKorts rabataftaler.

10. Hvordan får jeg rabat med mit mobile PlusKort i butikkerne?

Dit mobile PlusKort fungerer, som udgangspunkt, som et ”showkort”. Dvs. at du blot skal vise det i butikken. Skal du have rabat i en webshop, skal du oftest indtaste en kampagne- eller rabatkode i bestillingsflowet. På de enkelte samarbejdspartneres sider i app’en fremgår det, hvad du skal gøre for at få rabat. Samarbejdspartnerne har ret til at kræve, at du viser billedlegitimation for at sikre, at medlemskortet tilhører dig. Dit medlemskort er personligt og må ikke bruges af andre end dig.

11. Hastigheden er langsom på app’en – hvad kan jeg gøre?

Kontrollér om din mobiltelefon har ordentligt netværk. Skift eventuelt til Wi-Fi.

Nogle ting i app’en kræver, at du har adgang til en data/internetforbindelse. F.eks. bliver PlusKort aftalerne ikke opdateret, hvis du ikke har adgang til data/internet.

Sørg for at holde dit styresystem opdateret, det kan forbedre oplevelsen. 

Har du en ældre telefon, er det ikke sikkert app’en kører optimalt.

Fra LO Plus kort til PlusKort

Fungerer PlusKort stadig som medlemskortet til min fagforeningen?

Ja, det fungerer på helt samme måde, som dit gamle.

Skal jeg have det nye PlusKort for fortsat at gøre brug af mine LO Plus fordele og rabatter?

Nej, du kan sagtens fortsætte med også at bruge dit ”gamle” LO Plus kort.

Får jeg stadig kontant rabat, når jeg viser mit PlusKort hos LO Plus’ samarbejdspartnere?

Ja, du får den samme rabat, de samme steder, og på den samme måde som altid.

Kan jeg også få PlusKort på min mobil?

Ja, du kan hente dit PlusKort i app store, og du skal blot logge ind første gang for at få kortet på mobilen.

Populære rabatter

Husk rabatten hos bl.a.